Who God says we Are/Quien Dios dice quien Soy

Who God says we are!!!

 

1 Corinthians 1:2– “To the church of God which is at Corinth, to those who are sanctified in Christ Jesus, called to be saints, with all who in every place call on the name of Jesus Christ our Lord, both theirs and ours:”

 

Based on this passage once we are born again we become a child of God. The Apostle Paul also calls us saints here, now are we truly saints? What is a saint? How should a saint act or look like? Are we worthy to even be called a saint? According to the dictionary the definition of a saint is someone who is holy or virtuous. We are not holy or virtuous the only one who is Holy is our God. So based on this definition we should not consider ourselves saints. So why does the apostle Paul call us saint? This here is based on our identity in Christ, Jesus died on the cross for our sins. He has made us worthy, He has made us holy and it is because of His sacrifice on the cross that we can not only call ourselves saints but also a child of God. We have been called righteous, God has called us righteous not because we deserve it but because the sacrifice of Jesus has made us righteous. We have been justified through that sacrifice on the cross and that’s why we can be called saint, child of God and talk to God directly. If we could believe that we are saints, child of God, justified, redeemed, righteous we would walk a different walk with Christ. We would not easily be moved by the things that happen to us in our day to day, and it would be easier to connect with our God. Like the Song says “ I’m no longer a slave to fear, I am a child of God” This conviction comes from discovering and believing that we are who God our Father says we are.

Quien Dios Dice quien Soy!!!

1 Corintios 1:2 “a la iglesia de Dios que está en Corinto, a los santificados en Cristo Jesús, llamados a ser santos con todos los que en cualquier lugar invocan el nombre de nuestro Señor Jesucristo, Señor de ellos y nuestro:

 

Basado en este pasaje, una vez que nacemos de nuevo, nos convertimos en hijos de Dios. El apóstol Pablo también nos llama a los santos aquí, ahora somos realmente santos? ¿Qué es un santo? ¿Cómo debe actuar o parecer un santo? ¿Somos dignos de siquiera ser llamados santos? Según el diccionario, la definición de un santo es alguien que es santo o virtuoso. No somos santos ni virtuosos; el único que es Santo es nuestro Dios. Entonces, basados ​​en esta definición, no deberíamos considerarnos santos. Entonces, ¿por qué el apóstol Pablo nos llama santo? Esto aquí está basado en nuestra identidad en Cristo, Jesús murió en la cruz por nuestros pecados. Él nos ha hecho dignos, nos ha hecho santos y es por su sacrificio en la cruz que no solo podemos llamarnos santos sino también hijos de Dios. Hemos sido llamados justos, Dios nos ha llamado justos no porque lo merezcamos sino porque el sacrificio de Jesús nos ha hecho justos. Hemos sido justificados a través de ese sacrificio en la cruz y es por eso que podemos ser llamados santos, hijos de Dios y hablar directamente con Dios. Si pudiéramos creer que somos santos, hijos de Dios, justificados, redimidos, justos, andaríamos un camino diferente con Cristo. No nos conmoveríamos fácilmente por las cosas que nos suceden en nuestro día a día, y sería más fácil conectarse con nuestro Dios. Como dice la canción “Ya no soy esclavo del miedo, soy un hijo de Dios”. Esta convicción viene de descubrir y creer que somos lo que Dios, nuestro Padre, dice que somos.